Friday, April 20, 2007

Kort



Ett kort från Trygg Hansa

Nu är jag ju är kund hos Trygg Hansa och så vidare, så det är ju meningen att de ska ringa till mig. För de lovade ju i reklamen att de skulle ringa till "alla kunder". Har väntat på det där telefonsamtalet ett slag nu. Så först tänkte jag ”aha” när det låg ett brev i brevlådan där det stod att de inte hade mitt nummer. Så det är därför de inte har ringt. De hade inte mitt nummer…
Men sen så började jag tänka efter lite. För om de verkligen är så där beslutsamma att ringa upp varenda en av kunderna som de sa i reklamen, hela kontoret sprang ju upp på taket och allt, hade de ju kunnat hitta mitt nummer också. Det är ju hur enkelt som helst, gå bara in på hitta.se. De har ju uppenbarligen min adress så är det ju inte jättesvårt att hitta telefonnumret.

Jag får lite samma vibbar som på mellanstadiet när man inte blev bjuden på party för att folk inte ”hittade ditt nummer”. När ju alla visste att numret fanns i den där telefonkatalogen man fick när skolan startade varje hösttermin.

Utfryst då. Utfryst nu. Av ett försäkringsbolag.

Nåväl, slutsatsen får väl bli att säg inte något i reklamen som ni inte tänker hålla. Då blir allt liksom bara sämre.

See you soon – balloon!

No comments: