Wednesday, November 21, 2007

Kim Jong Il

Idag handlar det om inkongruent varumärkesutvidgning.



Mannen till vänster är heter Jonas Wahlström, men för dig är han nog mest Skansen-Jonas. I mitt huvud är han känd för två saker. 1. Han har världens mest fotograferade tumme. 2. Han är världens största djurvän.

Därför blev det liksom så fel när jag såg honom inviga en sushibutik på Götgatan innan idag (jag var inte så snabb med kameran och Jonas vände envist ryggen till).

Jag menar ok att man inte behöver vara typ vegetarian bara för att man tycker om djur, men kan man tjäna pengar både på att gulla med djur och att äta upp dem? Alltså man kan ju så klart, men det blir lite fel i huvudet på mig. Eller är det kanske så att Jonas bara tycker om djur som bor ovanför vattenytan?

Hur som helst, varumärket Skansen-Jonas ökar i komplexitet och tvingar mig att lägga ”3. Sushiälskare” till mitt associationsnätverk. Vilket på lång sikt kommer att gynna Jonas.

Dessutom visar det sig att han tydligen är rådgivare i djurparksfrågor åt Kim Jong Il. Jonas har varit i Nord Korea typ tio gånger, brukar få resa och boende betalt men inte några pengar. Så det så. (Källa: Internet).

See you soon – balloon!

No comments: