Wednesday, May 16, 2007

TV3



Vägen från kontoret till Burger King är alltid en källa för blogginspiration. Idag till exempel hittade jag den här ”löpsedeln” från någon som är förbannad på 7-Eleven. Den fångade min uppmärksamhet, vilket väl alltid får anses vara steg ett för den kommunikation av den här typen. Tror dock att de tjänat på att kommunicera vem som är avsändaren lite tydligare. ”Vi är alla Franchisetagare som blivit utnyttjade av 7-Eleven” står det i och för sig, men exempelvis är min tröskel för att sätta in pengar på bankgironummer jag inte vet vart de går ganska hög. För att underlätta kollade jag upp vem BG-numret tillhörde. Det visade sig tillhöra ett företag som heter I M B LAW som har kontor på St. Eriksgatan här i Stockholm. Ganska rolig hemsida. Inte ens ett telefonnummer. Klicka här. Nåväl, nu när ni vet lite mer om vem som står bakom affischen kanske betalningsviljan ökar.

Nåväl,

Kollade lite på Insider också, som affischen uppmanar till. Fantastiskt program. Verkar vara ganska surt att jobba på 7-Eleven. Klicka här för att läsa lite om ett annat reportage med. Om en ”fd framgångsrik affärsman” som heter Conny Jacobsson som idag säljer rostiga fartygsvrak i Mauretanien. Sen kan ni klicka er fram till båda programmen via webb-tv på sidan.

See you soon – balloon!

No comments: