Wednesday, October 10, 2007

"Anders"



Vad händer när Internet försöker bli personligt när jag inte bett om det? Blir ganska konstigt och kissnödigt tycker jag. Var inne på den här sidan och skulle lägga upp mitt CV (bara ordet CV får mig i och för sig att må lite illa), bytte flikar och fönster och så vidare och sen när jag bytte tillbaka till sidan så helt plötsligt så var den där uppmaningen där. "Anders, just nu arbetar du med CV:t:" (Klicka på bilden så blir den större)

Skitobehagligt ju.

Ok, och varför är detta intressant då?

Jo, får mig att funderar på hur de kommer att kännas när annonserna på Internet blir mer utformade efter mina surfvanor. Säkert ännu obehagligare. "Anders, ät mer". Typ.

Jo, sen letar jag ju naturligtvis inte efter ett nytt jobb. Var inne på den här sidan på grund av en annan anledning som jag gärna skriver mer om sen.

See you soon - balloon!

No comments: